Sep 23, 2009

Jeremy Clarkson

Leser Jeremy Clarksons bok And Another Thing: The World According to Clarkson Vol.2 for tida. Det er rett og slett en samling av Clarksons spalter i The Times fra midt på 2000-tallet.

Jeg liker Clarkson på samme måte som mange liker Se og Hør eller Fremskrittspartiet. Han er og representerer noe jeg egentlig ikke burde like og holde meg altfor god til å lefle med, men jeg klarer ikke å motstå dragningen.
Top Gear er egentlig et motbydelig program som står for helt forkastelige holdninger, men jeg ser på det. Og jeg er ikke engang interessert i bil.

Det er det samme med denne boken. Clarkson er en slags neandertal som forefekter syn som er helt håpløse, men jeg merker at jeg også til tider mener at han snakker fornuft.

Det er dette som er problemet med folk som Clarkson. Du lar deg irritere så mye av de helt ville meningene deres at du ikke helt ser når de sier noe fornuftig.

No comments:

Post a Comment