Feb 24, 2010

Knausgård vs Anka

Har Knausgård hysteriet helt tatt overhånd i dette landet. Han må være den største literære hypen i dette landet siden Bjørnson. Jeg skal ikke si noe om kvaliteten på hva han skriver, for jeg har ikke lest noen av bøkene hans. Jeg har vært opptatt med å vaske håret.

Det jeg vil si noe om er hypen. Denne figuren er jo overalt. I dag leser jeg i VG at de har intervjuet den kjente literaturkjenneren og samfunnsrefseren Anna Anka om bokserien.
Hun har til alles store overraskelse ikke lest bøkene, men synes det er ok at en mann skriver om seksuelle fantasier. Det er jo greit.

Så viser VG sitt sanne ansikt og spør om Frau Anka synes Knausgård er sexy. Da viser hun hva hun er laget av. Dama sier at det er stygt med skjegg. Hva behager?
Vet ikke fruen at skjegg er sexy, mandig og tøft?

No comments:

Post a Comment